"Nu är glada julen slut, slut, slut. Julegranen kastas ut, ut, ut. Men till nästa år igen, kommer han vår käre vän. Ty det har han lovat."
Oj vad det går undan för min julutkastare...Jag kliver upp och hjälper till ibland genom att visa var saker ska städas undan någonstans och vad som sen ska fram.
Det gör mig alldeles svettig....
tisdag 11 januari 2011
Gips är inte kul!!
Hur bra ett gips än sitter, så sitter det inte bra, så är det bara. Det är helt enkelt j...igt obekvämt....Så just nu sitter jag och försöker komma på vad som är positivt med ett obekvämt gips som ändå sitter okej...När jag kommit på vad det är ska jag föra in det på listan över positiva saker. Men jag är glad ändå:))
måndag 10 januari 2011
Hemma igen!
Nu är jag hemma igen efter en eftermiddag på ortopedkliniken. Oj, vad många patienter de hade, men trots deras hektiska arbetssituation är de lugna, vänliga och omtänksamma! Fantastiska människor! Nytt gips som fortfarande är fuktigt, det känns bra än så länge. Hoppas det håller längre den här gången. Väl hemma blev jag bjuden på bakad potatis med tillbehör, mums!
Nytt gips
Gulliga ortopedsköterskor som pusslar med tiden för att klämma in mig så jag får nytt gips!! Tänk att vårdpersonalen orkar fast det sparas så mycket i deras verksamhet. Möttes däremot av en sur röst när jag skulle beställa sjukresa. Undrar om personen i fråga hade trasiga leksaker när han var barn....
Vardag
Ja, så blev det vardag igen, sonen gick till skolan och lämnade mig kvar här hemma. Jag klev upp tidigt jag också för att ringa ortopeden för att se om de kan byta mitt gips och kolla varför jag har så ont i nacken. Nu väntar jag på att de ska ringa tillbaka och tala om vilken dag de kan hjälpa mig.
Vad gäller nacken har jag haft ont sen jag låg på sjukhuset men då tänkte jag inte så mycket på det. Men nu värker och strålar det ner i armen, jag tror att den också fick sig en "tackling" när jag ramlade.
Vad gäller nacken har jag haft ont sen jag låg på sjukhuset men då tänkte jag inte så mycket på det. Men nu värker och strålar det ner i armen, jag tror att den också fick sig en "tackling" när jag ramlade.
söndag 9 januari 2011
Dagen går
Har börjat läsa en bok som handlar om Pamela Des Barres vilda groupieliv....Har hunnit drygt en tredjedel och jag häpnar över hur hennes liv sett ut och hennes tankar om vad som varit och är viktigt.
Dagen i övrigt har ägnats åt skidåkning, ja inte min, utan svenskarnas framfart i spår och backar. Fick också besök av en god vän som kom med mer godsaker att smaska på och roliga saker att läsa! Nu ska dagens arbetsinsats genomföras. Min rena tvätt ska sorteras undan. Min lilla sötnos har burit upp den på övervåningen så allt som återstår för mig är att plocka in den i rätt garderob!
Dagen i övrigt har ägnats åt skidåkning, ja inte min, utan svenskarnas framfart i spår och backar. Fick också besök av en god vän som kom med mer godsaker att smaska på och roliga saker att läsa! Nu ska dagens arbetsinsats genomföras. Min rena tvätt ska sorteras undan. Min lilla sötnos har burit upp den på övervåningen så allt som återstår för mig är att plocka in den i rätt garderob!
Nätterna är värst!
Jag hade glömt/ förträngt hur svårt jag hade att sova förra gången jag bröt mitt knä. Nu är det så igen. I samma stund jag har lagt fot och ben i högläge börjar det klia nåt infernaliskt under gipset, det kryper myror uppför och nerför benet. Undrar om det fungerar att ringa till Anticimex? Att jag inte tänkt på det förut. Ett annat problem är att jag alltid somnar på sidan eller på mage....det är inte att tänka på nu....Men nu är det dag igen, nu ska kroppen få vakna till liv med lite morgonkaffe!
lördag 8 januari 2011
Middagsdags
Ja, i skidspåren gick det inte så bra idag, de hade inte det rätta glidet tydligen. Jag ligger i alla fall med fot och ben högt i soffan och funderar över vad det ska bli till middag idag. Kanske Quesadillas med något smaskigt emellan.
Nu är jag igång!
Idag sitter jag och ser på idrott framför Tv:n, vilken himla tur att vinterstudion finns! Efter lunchen som idag bestod av god vitlökskyckling och pasta startade jag den här bloggen, som blir min " leksak" de närmsta sex veckorna med gips.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)