tisdag 29 mars 2011

En fantastisk föreläsning

Jag har precis kommit hem från Övik efter att ha lyssnat till Mary Juusela. Hon har skrivit en bok där hon har intervjuat en stor mängd familjer om vägen fram till adoption, om upplevelser och erfarenheter som familj, om banden som gör familjen. Under föreläsningen beskriver hon sin uppväxt och de händelser i hennes liv som ledde fram till att hon valde att skriva boken. 29 år ung och med stor "klokskap" trollband hon oss åhörare med sin berättelse under 90 minuter. Det som slog mig när jag läste hennes bok och när jag lyssnade till henne ikväll är att inte en berättelse är den andra lik. Upplevelserna är så olika. Men en gemensam nämnare finns dock och det är en stor kärlek !! Efteråt hade jag förmånen att få en pratstund med henne och jag blir lika glad varje gång jag möter en ny person som ställer frågor och är genuint intresserad, som verkligen lyssnar till svaren. Vilken livserfarenhet hon visar.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa hur du uppskattade Marys föreläsning! Jag hör till dem (Adoptionscentrum) som arrangerade både den och gårdagen i Sundsvall - och hittade din blogg när jag googlade nu.
    Tack för att du delade med dig av detta! Mycket värdefullt!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade mitt inlägg och tack för att ni ordnade föreläsningen!

    SvaraRadera