Helgen har bjudit på både sol och regn. Gårdagen var ljuvlig. Det var den här dagen också, fast på ett annat sätt. Igår låg i en stol under parasollen på altanen och läste. Idag låg jag i soffan och läste.
I den bokhög jag lånade på biblioteket är jag redan inne på bok nummer tre.....det kan nog bli så att den måste fyllas på. Den här människan kan verkligen sluka böcker när hon sätter den sidan till. Det är det enda som är helt säkert faktiskt. Sommar och nöjesläsning. Det är livet.
Nu taggar jag för morgondagens jobb med att titta ut på prästkragar och blåklockor i gräsmattan. Sen ska jag nog läsa lite till.
