onsdag 9 mars 2011

Tandläkarskräck

För ungefär en timme sen klev jag ur tandläkarstolen med en lagad tand. En bit hade spruckit bort ut emaljen och eftersom tanden var lagad sen förut måste de gamla fyllningarna borras bort så att det blev bara en lagning i tanden i stället för fler. Tanden sitter i nederkäken och då tas bedövning som gör att halva ansiktet blir bedövat. Jag tycker att det är riktigt läskigt med bedövningssprutan men även ljudet av borren. Även om det inte gör ont spänner jag mig bara jag hör det ljudet. Idag kändes det nästan ingenting faktiskt, tur, annars brukar jag vara svårbedövad. Men det är nästan så att jag tycker att det är värre än ryggbedövning och det är också jätteläskigt tycker jag. Jag kan vara en riktig fjant...men det står jag för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar