söndag 12 juni 2011

Varför försvann du?

Jag märker att du är sur för någonting, plötsligt är du inte här längre. Av vilken anledning for du din väg den här gången? Du kommer, lovar gott och får mig att må bra, gör mig varm inombords och ger löften om framtiden. Du får mig att törsta efter mer men plötsligt vänder jag mig om och då är du borta. Nog har jag hört dem som har klagat på dig och tyckt att du varit jobbig, men det behöver du väl inte straffa mig för. Du måste förstå att vi människor är olika, alla kan inte älska dig, det finns andra att älska också. Vi människor vill olika ibland. Det är något du måste lära dig att acceptera annars kommer du att få fortsätta fly hela ditt liv. Så du svälj stoltheten och kom tillbaka till mig. Du behöver inte komma tillbaka helt och hållet om du inte vill men snälla, snälla, snälla värmen, kom tillbaka till en sådär 20-25 grader i alla fall!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar