måndag 11 juli 2011

Måndag morgon

Måndag morgon och jag sitter i soffan med kaffemugg och tidning och laddar för ett träningspass hos sjukgymnasten om en timme. Önskar det fanns nåt magiskt trollspö att svinga över min lårmuskel så den sväller och blir som förr....Tyvärr finns nog inga genvägar. Det är bara att bita i och gneta på. Det blir som en ond cirkel för om jag tränar för mycket då svullnar knäet upp och blir alldeles hopplöst, tränar jag för lite då blir det ingen lårmuskel alls...Antar att den gyllene medelvägen är när knäet bara blir lite svullet....
I morse låg tidningen om Åsele marknad i postlådan. Det var jättelängesen jag var där, tror att det var sista sommaren pappa levde, alltså 2003. Fast när jag var yngre då var vi där varje år. Då måste jag erkänna att själva marknaden inte lockade så mycket, då var det kvällarna och Trillen som gällde....Få se om det kanske blir ett besök i år, fast på marknaden då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar