onsdag 17 augusti 2011

Otakt

Nu är vi i otakt jag och sonen, en mamma som jobbar och en 12-åring som fortfarande har sommarlov är inte riktigt kompatibla i tiderna vad gäller mat och sömn....Idag till exempel åt jag lunch ute med mina arbetskamrater och när jag sen höll på med middagen visade det sig att Sudden glömt att äta lunch så han var rätt hungrig om man säger så....men jag skulle tro att han inte gör om det misstaget fler gånger...
Sen vill ju han sova på morgonen och jag på kvällen.....Men han får njuta av sin sista lediga vecka, sen är det definitivt slut på nattsuddet....

Just nu ser jag Aktuellt och den viktigaste nyheten verkar vara att Victoria väntar barn...Hur kan det ens komma i närheten av att vara en huvudnyhet? Även om jag naturligtvis är glad för deras skull precis som för alla andra som väntar önskade barn. Men jag säger som en av de som blev intervjuade på stan...och?....Nästa tanke som flyger genom huvudet är varför berätta det så tidigt, barnet ska tydligen inte komma förrän i mars......Hoppas verkligen att det går bra för dem, för tänk att stå där inför hela svenska folket om något händer...Tidningarna har ju i alla fall fått något att skriva om, oj vilka rubriker nätupplagorna har. Vissa löjligare än andra "vad ska babyn heta" , " vem blir babyn lik" o.s.v.
I morgon bitti ska det tydligen diskuteras i morgonsoffan...Jösses.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar