måndag 5 december 2011

Dripp, dropp, dripp, dropp......den här dagen blev inte riktigt som det var planerat...i alla fall inte i min planering. Precis när jag skulle börja första lektionen i morse ringer det på jobbet med ett meddelande att det är en vattenläcka i taket i vår gillestuga....precis innan Sudden skulle gå till skolan hörde han hur det droppande och rann. Rådig kille sprang upp efter kastrull och ringde mormor på samma gång. Sen hämtade han fler kastruller för att sätta ut där det rann. Dessutom tänkte han på att snabbt dra ur alla kontakter och flytta dem så långt från vattnet det gick!
Nu har dagen gått och jag har jobbat halvkoncentrerat mellan snabba besök hemma för att träffa vvs:are, försäkringsbolag och snickare vid olika tillfällen under dagen.....Tur att jag har duktiga elever som jobbar på bra själv och snälla kollegor som täcker upp för mig. Nu är jag på väg till stan med sonen som ska fixa glasögonen som fått en tjobläng på en rast igen, sen ska han träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar