måndag 30 januari 2012

Sista måndagmorgonen  på ett tag som jag kan ligga kvar under täcket den här tiden, om jag får resor till och från jobbet vill säga. Bäst jag slänger in den brasklappen, om jag inte får det blir det ju fortsatt sjukskrivning. Har jag inte hört något från försäkringsbolaget i morgon ska jag ringa.

Hörde på nyheterna i morse om en undersökning som har gjorts där man jämfört olika bantningsmetoder under ett längre tag. Medlemmarna i studien fick följa olika dieter där alla  hade en rekommendation där kaloriintaget skulle sänkas lika mycket, det spelade alltså ingen roll vilken typ av matvaror man minskade ner på. Det visade sig att alla metoder var lika effektiva...det som var avgörande var att man inte fuskade utan följde dieten.
Misstänker att förespråkare för allehanda metoder inte gillar att höra detta.  Undersökningen borde ju i alla fall får tyst på de som käbblar med varandra i media om vilken diet som är bäst.
Däremot har man kanske mer eller mindre lätt att följa olika dieter, mår mer eller mindre bra av att äta eller inte äta vissa livsmedel. Därför är det väl bra att det finns varianter, men det visar ju också att minska mängden mat och att hålla sig till sin diet är viktigast. Men för alla som kämpar med att följa olika dieter måste det ju kännas skönt att veta att den man själv följer är den rätta likväl som en diet nån annan följer.

Snart ska jag prova att ringa min sjukgymnast jag hoppas verkligen att han är frisk idag, nu behöver jag få komma dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar