fredag 10 februari 2012

Idag blev jag full i skratt när jag kom hem från skolan. Jag hann bara in genom dörren när Sudden mötte upp och berättade  vad han hade hunnit med sen han kom hem. När han pratat klart frågade jag, nyfiken som alltid,  hur han tyckte att det hade gått på de nationella proven idag...han berättade om läsförståelse och vad som varit svårt där sen avslutade han med att säga..." och sen skulle vi skriva en argumenterande text" ........Tänkte för mig själv att han skrev säkert om läxors vara eller inte vara......så kom det: " Jag skrev om läxor"....!!
Jag började skratta och sen ställde jag lite frågor på det han skrivit, han är ju av den bestämda åsikten att skolan hellre får vara en halvtimme längre varje dag och att man borde få göra läxorna då så att när man väl kommer hem är man fri....och jag håller faktiskt med, jag tycker att det är en vettig tanke!
Hur själva skrivandet gick återstår att se, att argumentera muntligt och skriftligt skiljer sig en del. Muntlig argumentation vet både han och jag att han behärskar till fullo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar