torsdag 21 juni 2012

Det är soligt och fint ute men burr vilka kalla vindar det är. Riktiga ishavsvindar känns det som...den 21 juni...Jag hörde att de till och med varnat för nattfrost i vissa områden. Svensk sommar! Trots de svala vindarna har det varit skönt idag, bara man suttit i lä.

Dagen har ägnats åt tvätt och sen träning på sjukgymnastiken.
Det gick bra att träna fast det gör ont i knäet. Men min sjukgymnast har lyckats hitta övningar som visserligen gör ont men som inte smärtar. Det gör att det blir uthärdligt och faktiskt går riktigt bra. Dessutom kände jag idag för första gången på mycket länge att det har gått framåt. Positivt!

Till middag fick vi köttfärspaj. Jag hade köpt färdig pajdeg, som man kan köpa smördeg och jag måste säga att det var väldigt smidigt att bara rulla ut den i pajformen! Inte för att det egentligen är särskilt besvärligt att göra egen deg men idag var detta oerhört smidigt.

Nu sitter jag som bäst och funderar på om jag ska täcka över blommorna ute eller om jag ska chansa....det skulle ju vara tråkigt om allt frös bort. Täcker jag blommorna blir det inte frost...låter jag bli fryser de säkert.....Jag ska nog göra ett ryck för att sen sätta mig framför teven en stund. Operation rädda blommorna, här kommer jag!
Köttfärspaj


Melon och lite sallad till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar