söndag 29 juli 2012

Vilken härlig dag det har varit och fortfarande är. Varmt och skönt och verkligen njutbart utomhus. Jag har växlat mellan att sitta på framsidan av huset och på altanen. Där har jag slappat en stor del av dagen med lite läsning och korsord.

Matlagning har det blivit under de stunder det har varit något från OS som jag ville se. Under de sista milen på linjeloppet i cykel fixade jag paj och köttfärsbiffar med mycket godsaker i. Tyvärr fick Emma punktering så hon blandade sig inte i medaljstriden, men en 6:e plats blev det trots allt!

Och paj blev det ändå. Den kunde vi sen äta ute på altanen, det är vi inte bortskämda med den här sommaren. Men i kväll njöt vi av det! Nu har jag slängt mig ner i soffan för att titta på simning. Snart är det finaldags för Sjöström, det blir spännande.

Färdig köttfärspaj.

Med sallad smakade den gott till middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar