fredag 24 augusti 2012

Nu är det fredag igen, i vårt hus är det veckans vilodag...eller vilokväll är väl mer korrekt eftersom vi har varit i skola och på jobb idag. I helgen är det aktiviteter både lördag och söndag så det är bäst att passa på.

Första skolveckan med eleverna är till ända. Och det är alltid en märklig vecka, det känns som om vi har jobbat hur länge som helst, inte bara fem dagar. I slutet av veckan funderade jag över varför vi inte hunnit mer än vi hade....tills jag kom på att vi inte hade arbetat mer än några dagar....plötsligt hade vi ju hunnit jättemycket!!
Jag hade fredag redan i onsdags....därför blev den här veckan jättelång....Men nästa vecka, då vet jag att det kommer att kännas som att vi har bara måndag och fredag igen. Trots en lång vecka har den varit toppen, jag har en underbar klass att jobba med i år (också)!

En av anledningarna till att veckan kändes extra lång kan också ha att göra med det faktum att vi knappt har varit hemma en enda kväll. Därför känns det extra skönt att bara slappa i kväll.
Huset är ostädat och det finns hur mycket som helst att ta tag i men det tänker jag ignorera totalt. Sonen är kontrakterad till att laga middag så jag kliver inte upp ur det här soffhörnet på ett bra tag! Det enda jag måste göra är att träna, men om jag biter ihop är det klart om en kvart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar