måndag 6 augusti 2012

Nu sitter jag i köket och lyssnar på diskmaskinen....(knappt man hör den faktiskt).....efter en god middag med ugnsstekt regnbåge med citronsmör och färsk potatis. Till efterrätt ska vi få av de blåbär jag plockade när vi var ute i härbret. Smulpaj som gräddas just nu och doften som sprider sig i köket är himmelsk!

Nu tänker jag gnälla lite....jag har ont i mitt knä, ben och fot.....klippte gräset och ikväll var det ingen höjdare. Det kan bero på att jag glömde inläggen i skorna och att jag bara tog en tubigrip runt knäet istället för ett rejält stödförband. Så tänker jag aldrig göra igen.....Men nu är det klippt, jag har fått en god middag och unnar mig ett glas vitt. Jag valde mellan det och värktablett och det vita kändes godare. Medan jag tog hand om gräset fixade allergikern saker inomhus istället, så det slipper jag i alla fall!

Blåbär lagom till en liten smulpaj.
Paj i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar