lördag 25 augusti 2012

Nu sitter jag med dagens första kaffemugg och försöker vakna till liv. Det är inte så lätt känner jag. Jag har redan varit vaken en gång idag, vaknade ungefär samma tid som en arbetsdag. Då passade jag på att gå ner i källaren och starta en tvätt, hämta tidningen och läsa den. Sen somnade jag om igen och drömde att jag var tvungen att skynda mig till ett möte jag skulle ha idag klockan tolv.
Plötsligt var klockan ett och jag hade missat det....Då vaknade jag och kände mig lite stressad. Jag tittade på klockan och kunde ta det lugnt igen, den var bara nio.
Men jag inser dock att det är lite som mitt liv ser just nu....varje dag har flera tider som ska passas och efter att ha haft semester med lugn och ro är jag inte riktigt mentalt förberedd på det här tempot ännu. Frågan är om jag någonsin är det egentligen, jag får verkligen se till att ta alla tillfällen som ges att bara vila och inte göra så mycket. Det är tur att jag vet att bara nästa vecka har gått så blir det lite lugnare, då börjar förhoppningsvis vardagslunken!

Vädret ser i alla fall ut att bli strålande idag, härligt. Klockan tolv ska jag som sagt träffa en person som köpt en hylla av mig. Sen börjar aktiviteterna i stan. Är ni i stan i dag kom till torget klockan ett och kolla in det som händer där. Gå sen vidare till sporthallen för att kolla in den Kampsportsuppvisning som äger rum där från klockan halv två. Fri entré så det är bara att kliva in! Vi kanske ses?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar