söndag 5 augusti 2012

Plötsligt är det söndag eftermiddag, tiden sprang förbi. Morbror och moster plockade upp sonen i stan på vägen hit igår. Det blev en eftermiddag fylld av surr, fika och lite OS på teven. På kvällen åt vi goda kräftor. Sörpel och smask! Lite kortspel på det så var lördagkvällen komplett.

Efter frukosten idag fick jag hjälp av morbror att montera ihop min nya gasolgrill. Nu måste jag bara hitta kraft i armarna så att gasolslangen trycks på plats.....och det är inte det lättaste. Det är trögt och tungt.....Skulle behöva lite mer muskler i armarna tror jag.

Nyss har vi ätit pytt i panna med lite allt möjligt från kylen. Medan den pyttiga pannan stekte på spisen seglade Lööf och Salminen hem en guldmedalj. Det var så roligt att se målgången för det var ingen av kommentatorerna som riktigt fattade vad som hände. Först efter en stund insåg de att svenskarna tagit guld. Lika lyckliga som svenskarna var lika deppiga var engelsmännen......

Nu unnar jag mig en stunds vila i soffan efter att vi städat huset, sonen och jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar