lördag 20 oktober 2012

En härlig doft av älgstek sprider sig i huset, morgondagens middag är på gång. För några timmar sen när jag gick omkring här hemma och funderade vad jag ska göra i morgon och hade planen klar för dagen, göra vinter i härbret, sätta upp handtag på garderobsdörrarna och sen byta gardiner i vardagsrummet, då kom jag på det.....jag har uppsjungning med kören i morgon...i Skorped.
Vilket innebär att jag måste vara klar strax efter nio för att åka dit. Eller åka, jag lovade att köra annars hade jag kanske hoppat över sången. I stället får jag hoppa över en del av de saker jag skulle ha gjort här hemma. Men så kan det vara....Därför är jag glad att jag bestämde mig för att fixa steken redan i kväll.
Dessutom är jag nog hemma vid halv två, så det är ganska mycket kvar av dagen ändå.

Jag kom precis på att jag måste hinna ta reda på den rena amöban i tvättstugan också innan sotaren kommer på tisdag...det vore ju synd om den blev smutsig igen....
Fast ikväll blir det ingenting, det är alldeles för skönt att slappa. Men träna knäet, det ska jag göra i alla fall. Jag kan ju inte låta mig förfalla till den totala slöheten helt och hållet även om jag gärna skulle vilja.....men jag har kommit på att jag trots allt är rätt bra på att göra ingenting. Finns det några jobb där man kan tjäna pengar på det tro? Tips mottages gärna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar