söndag 28 oktober 2012

Ja nog är det vinter alltid, -12 i morse när jag klev upp, nu är det inte lika många minusgrader men fortfarande kallt.
I morse tyckte jag inte att jag vaknade så tidigt, till dess att jag kom på att jag hade glömt att flytta tillbaka till vintertid. Plötsligt fick jag en hel timme till skänks. Den timmen visade sig vara värdefull. Nu är det mitt på dagen och jag har hunnit med en hel del. Morgonfika vid braskaminen med sonen, tvätt, strykning, promenad till affären, flera timmars jobb vid datorn, papper som kunde ha skickats iväg för flera månader sedan har äntligen postats. Jag har säkert glömt något jag har hunnit med, men nog tycker jag att det där räcker för en dag.  Alltså kan jag med gott samvete slänga mig i soffan och läsa. Fast först måste jag nog försöka få till nåt lunchaktigt....men vad?


4 kommentarer:

  1. Hej, undrar vad Du gjort eftersom Ditt knä är skadat? En gång är ju tillräckligt jobbigt men vad jag förstår har Du lyckats (!) flertal gånger med samma skada.
    Har Du alltid varit ensam med Din son?

    SvaraRadera
  2. Jag har ramlat illa, så oturligt att knäskålen gått av. De två senaste gångerna förmodligen p.g.a att lårmuskeln inte fått full styrka och orkat hålla emot när jag ramlat.
    Ja, jag har alltid varit ensam med sonen. Mvh, Katarina

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret :)
    Okey, låter ju inte bra med Ditt knä :(
    Antar att leva ensam med ett barn både har positiva & negativa sidor, men troligtvis är det lättare ifall man alltid varit själv.
    Hittade hit från Din matblogg, gillar Dina recept :)

    SvaraRadera