fredag 2 november 2012

En sak som ofta går snabbt i vårt hus är när det ska packas inför resor och annat. Jag vet att jag har skrivit om det förut men vi packar alltid i sista minuten, ja nästan i alla fall. På långresor packar vi kanske kvällen före men ska vi åka på en kortare tur packas det samma dag. Idag ska ju sonen som bekant åka på läger till på söndag. Jag föreslog att vi skulle packa redan vid tolv, (vi åker från hemifrån strax före fyra) sonen tyckte att det var aningen tidigt men gick med på att göra bort det. Jag satt i trappan medan han hämtade sakerna och la ner dem i väskan. Det tog ungefär tio minuter...och då hann vi ändå med att kolla igenom så att han inte glömt någonting.

En annan sak som jag upptäckte går snabbt, är visserligen en sak som jag inte kan ta åt mig äran för, men det är trädfällning. Jag hade bett om hjälp att ta bort en björk som stod vid sidan av vårt hus. Plötsligt hör jag hur det låter ute och upptäcker att björken låg på backen! Nu kapas grenar, kvistar och det rensas upp därute. Skulle tro att trädfällarna blir rätt blöta en dag som denna.....
Så föll björken!
Väskan packad...och kollad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar