söndag 16 december 2012

Nu börjar den tredje söndagen i advent att lida mot sitt slut. Det har varit en händelsrik och mycket god dag! Vi började med att adventsfika och sen har det gått i godisets och bakets tecken hela dagen. Pepparkakor, knäck, ingefärskola och kola med flingsalt. Mellan all godistillverkning tog jag en tur till PerOrs på julmarknad. Så otroligt stämningsfullt och härligt. Sprakande eldar, ljus, marknadsstånd, tomtar och gofika. Så härligt, hade jag inte julstämning innan så har jag det definitivt nu, fantastiskt vad de ordnar!

Undrar om tomten är på besök där inne?

Julstämningen är på topp!


Goda kolor med flingsalt.
Till slut kom jag på att middag kunde vara en bra idé....så jag satte sonen på att fixa det medan den sista kolasorten skulle skedas upp i formar. Kvällen avslutades med en promenad....nu slappar jag i soffan ett tag innan det är dags att krypa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar