söndag 9 december 2012

Tänk att jag aldrig lär mig nån gång. Jag är 49 år men gör samma misstag år efter år. Man kan tycka att tidigare erfarenhet skulle göra sig påmind nån enda gång. Men icke....Nu undrar ni säkert vad det är jag glömmer....det har förstås med snö att göra.

Jag kan och ska inte skotta snö utan ryggkorsett....det går bra en gång, kanske till och med en andra gång men sen....Igår kände jag plötsligt hur det högg till när jag tog undan snön på morgonen. Sudden blev jättearg på mig och påminde att han har förbjudit mig att skotta snö...men det var ju så skönt ute och lätt, fluffig snö tyckte jag.....Uppenbarligen höll inte min rygg med mig.

Idag värker det men jag är inte helt sned ännu...så jag arbetar för fullt för att trycka tillbaka kotorna i rätt läge och tror faktiskt att jag kanske håller på att lyckas. Men någon mer snö skottar inte jag....tur att Sudden tagit tag i det. Om jag ens antyder att jag ska gå ut tittar han argt på mig och ryter ifrån. Tur att jag har honom, synd att jag inte lyssnade på honom innan jag fick ont......

Eftersom det inte gör ont när jag står och går har jag faktiskt gjort lite julgodis idag. Rocky road och chilitryffel med smak av apelsin. Nu ska vi snart få middag, sen blir det inte mer gjort idag. Så det så.




Rocky road

2 kommentarer:

  1. Hej, vad har Du för fel i Din rygg?
    Jag har ju problem med min rygg då jag står, går, sitter för länge, då känns det som om jag ska gå av... detta är "biverkning" av att jag har så mycket värk, sover 15timmar/dygnet samt är relativt orörlig, min kropp är mycket gammal och utsliten... fick nog en begagnad när jag föddes ;-)
    Ditt julgodis ser ju lättlagat ut, kollade tidigare in på Din recepyblogg, kan jag "bara" utesluta nötter etc (är allergisk) eller blir det fel då, måste jag öka på med något annat för att det ska bli okey mängd?
    mvh Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är överrörlig i ryggen med påföljd att ryggskott kommer som ett brev på posten ibland. Men jag har lärt mig att med hjälp av hemma-övningar "trycka tillbaka" det onda, bara jag inte är alltför sned.
      Du kan säkert utesluta nötter. Jag skulle kanske stoppa i lite annat då istället, typ cornflakes, rispuffar, russin eller något annat gott godis som man gillar.
      Ett annan lättlagat godis är att smälta choklad av valfri sort( jag brukar ta vit) riva i lite limezest och blanda med cornflakes. Klicka ut på ett bakplåtspapper eller i små formar. Det blir supermumsigt. Lycka till med godistillverkningen! Katarina :-)

      Radera