lördag 5 januari 2013

Maten är i ugnen och jag sitter och tittar på skidskytte....funderar på om jag återigen ska försöka börja ett nytt matliv så här i början av det nya året. Inte så att jag tänker ändra några matvanor, men nog skulle det vara skönt att ha nån slags matsedel under veckorna.....Jag skulle verkligen vilja få det att fungera, jag beundrar alla som lyckas.

Problemet är att jag inte vet hur.....det spricker ju alltid för mig, hur goda mina intentioner än är.
Men kanske är det här året det händer, när det plötsligt kommer att fungera.

En start kan ju vara att tänka ut några maträtter för nästa vecka utifrån det som finns hemma i kyl och frys. Förmodligen skulle det också vara vettigt att börja leta bland alla recept jag klippt ur tidningar och sparat för att laga någon gång...men inte gjort hittills...Jag ger mig själv en månad att fixa det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar