söndag 21 april 2013

Har nyss kommit hem efter en promenad. Konstaterar att det kryllar av vårtecken nu. Små bin surrar runt i sin jakt på blommor som slagit ut. Det är inte gott om blommor ännu men de finns på sina håll, vid varma väggar och i skyddade lägen.

Ljuden av fälgkors som landar på asfalten, högtryckstvättar som arbetar, vinden som tar tag i torra löv, ljudet av däck mot de grusiga osopade gatorna. Hundar som skäller...okej de skäller alla årstider men jag inbillar mig att det jag hör nu är deras vårskall.

En och annan fågel kvittar också till mellan varven. Livsandarna vaknar verkligen till liv, tänk att vintern släppte sitt grepp i år också!

2 kommentarer:

  1. Är trallen på altanen bortforslad? Annars kunde vi ta den till stugan. Urban hade någon ide med en gång till badtunnan/bastun.../Helena N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den är kvar. Eventuellt tar Evert reda på en del till skidskyttet men så fort jag vet hur det blir hör jag av mig.

      Radera