lördag 8 juni 2013

Nu har sonen och jag fraktat ner 32 säckar jord som vi har tömt i de odlingslådor jag håller på att göra i ordning. Problemet är att jag behöver lika mycket till....pust.....men en början har vi i alla fall. 

På altanen har jag fixat till lite blomsterprakt i krukor. Både för dekoration men även något ätbart, tomater. Nu är det äntligen sommar på riktigt däruppe....bara krokarna till hängmattan som saknas.
Fast ett litet problem har jag. Jag har en fin trädgårdsmobil med grodor som sitter på en pinne. Tyvärr hittar jag inte pinnen i år heller. (Den var borta i fjol också). Det är synd för jag gillar mina grodor, nu gäller det att vara uppfinningsrik så att jag kan använda den ändå. Man kan också konstatera att uteförrådet är i desperat behov av en uppröjning för att jag ska hitta allt som finns där.....det är det som är den egentliga orsaken till problemet. Få se om jag lyckas ta tag i det i sommar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar