söndag 15 december 2013

Nu har jag kommit hem efter att ha fått en rejäl dos julstämning. Vilken fantastisk julmarknad de bjuder på i Östergensjö PerOrs. Underbart juliga marknadsstånd, eldkorgar och marschaller överallt. Tittar man in i skogen kan man se små gömda tomtar. I alla stugor lyser levande ljus och granarna ståtar med pynt och ljus. Granrisdekorationer överallt där de passar, inne och ute. Jag är stum av beundran över allt fint jag ser överallt. 
Vilket enormt arbete familjen som står bakom detta lägger ner varje år. Tack för att ni gör så att jag och alla andra som besöker er får ta del av detta. En julmarknad i världsklass!!
Granbeklädda marknadsstånd.
(Jag väntade länge på att ta den här bilden, det var folk i vägen hela tiden)
En titt in genom ett av fönstren i fikastugan.
Klädda granar fanns i alla hus och stugor. 
Några av alla marknadsstånd.
Juleljusen lyser i granen.
I alla hörn finns små juldekorationer.
I fönstren lyser ljus.
Många besökare passade på att göra ett besök på den finaste julmarknaden någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar