lördag 14 december 2013

Nu mår jag nästan illa....sex sorters julgodis är klart och självklart har jag varit tvungen att smaka på alla sorter. Knäck, kola med flingsalt, hallon och chokladgodis med rice krispies, cornflakesgodis med polkagris och lime, Rocky road och chilitryfflar. Ja tryfflarna är inte riktigt färdiga, de måste svalna innan jag kan rulla kulor av dem men allt annat är klart.

Jag är lite sugen på att göra ingefärskola också men hur mycket godis kan man äta egentligen? Trots att det går åt en hel del godis under julhelgen brukar det alltid finnas kvar i matkällaren efter alla helger.....det har faktiskt hänt att jag hittat överblivet godis till påsk. Därför tror jag att jag nöjer mig med det jag har gjort hittills. Med tanke på mitt godisillamående är det nog säkrast....

I köket är det lätt rörigt....behovet av att diska och städa undan är stort men på en skala mellan ett och tio, hur roligt är det om man jämför med att göra godiset.....det får knappt en etta. Därför slår jag mig ner i soffan med en kaffemugg och vilar en stund....det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar