lördag 12 april 2014

Igår fick jag en katalog från Solresor hem i postlådan. Inte särskilt konstigt med tanke på att vi reste med Solresor till Vietnam i fjol.
Desto konstigare att jag räknas till de exklusivt utvalda och att jag hör till deras bästa gäster utifrån att jag är stamkund. Undrar så hur de tänkte där? 

Jag har mig veterligen rest med Solresor två gånger i mitt liv. Första gången i oktober 2000, den andra gången i fjol när vi reste till Vietnam och Thailand. Det är tydligen allt som behövs för att räknas som stamkund......

Nu när jag dessutom har fått ett unikt och begränsat utskick borde jag väl känna mig utvald? Eller? Funderar på hur begränsat utskicket är? Begränsat till att bara skickas ut till de som någon gång i livet rest med Solresor eller? Misstänker att just detta utskick har gått ut till många tusen tidigare resenärer (fast jag kan ju ha fel, det har jag haft förut..). Är det så är jag inte så exklusivt utvald som de skrev i sitt brev....

Det är bara att konstatera att marknadsföring blir fel ibland. Det här är ett sånt exempel tycker jag. Men trots att jag reagerar på ordvalet har jag bara positivt att säga om resorna med Solresor, jag åker gärna med dem igen. Trots att jag inte är stamkund....

Räknas jag till stamkund undrar jag hur företaget kan gå runt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar