söndag 8 juni 2014

Bredbydagen kom och gick, soligt väder, många människor och marknadsstånd. Åskmoln som tornade upp sig och hotade med oväder men som tur var höll det sig undan hela dagen. Det var först under natten regnet kom. När vi gick hem från puben strilade det ner. Fast inte så värst mycket och dessutom gjorde det ingenting eftersom vi var på väg hem.

Idag regnar det i alla fall. Det gör att det finns tid att hinna ikapp inne. Disk, tvätt och städning. Disk- och tvätthögarna är påbörjade men vad det blir av städningen återstår att se. Mitt knä mår i alla fall oförskämt bra med tanke på dansandet igår kväll, så jag kan inte skylla på att det gör ont för att slippa städa.

Medan jag stökar och pysslar med både det ena och andra kollar jag in dopet när jag slinker förbi teven. Jag hann se hur Chris mamma satte sig innan kungligheterna, men insåg sin fadäs och klev upp igen. Fascineras också av det faktum att lilla Estelle sitter på sin stol, hur lyckas de få henne till det? Att få en tvååring att sitta stilla längre än några minuter måste ses som en bedrift.....

Nej nu är det dags att få en mugg kaffe, byta laddning i maskinerna och sen kanske plocka upp tusensidorsboken och läsa en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar