söndag 15 juni 2014

Precis när jag trodde att jag skulle vinna växte den till sig igen, tvättamöban. Sista maskinen var hängd när vi plötsligt kom på att det var dags att bädda rent i sängarna....så jag skulle vilja kalla ställningen oavgjord. Jag får kämpa vidare imorgon....

Fast jag måste säga att jag är nöjd med den här helgen. Faktiskt känns det som om jag hunnit med lika mycket här hemma på några dagar som på flera månader tidigare under terminen. Ogräsrensning, tvättning, strykning, målning av väggar, golv och bänkar, gardinsömnad, fixa krokar och annat hos mamma, städning av matkällare och så lite matlagning på det. Dessutom har jag hunnit med en ansenlig mängd sidor i min stora tjocka bok, lite filmtittande med sonen har det blivit också. Jag hann till och med ta en tupplur på soffan i eftermiddag......inte illa en helt vanlig helg!

Det som saknas nu är nyhetsuppdateringen....och det bör jag väl hinna med innan det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar