torsdag 10 juli 2014

Ännu en strålande dag som börjar med den sedvanliga kaffemuggen. Läser i tidningarna om människor som skriver dumma saker på nätet och funderar över hur lätt det är att sprida rykten som för det mesta inte är sanna. Många skulle behöva tänka efter före de publicerar sina tankar och åsikter, det är lika klart som himlen idag.

Huvudet känns lite tungt idag, hur skön värmen än är har jag nog inte vant mig riktigt ännu. Men jag klagar inte, jag tar en huvudvärkstablett om jag behöver och sedan njuter jag vidare.

Sonen jobbar idag, själv ska jag...ja vad?....Jag vet inte ännu med det visar sig nog....Det råder ingen brist på saker att ta tag i som tur är. Tvätt...den eviga....löss på min chiliplanta....vedkap att montera.....korsord att lösa...böcker att läsa....tår att vifta på....parasoller att ligga under...Det är ingen högoddsare direkt att anta att de sista aktiviteterna vinner....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar