lördag 19 juli 2014

En underbar sommarmorgon med klarblå himmel, lite fågelkvitter och humlesurr. Kaffet i muggen smakar extra bra ute i växthuset idag. Passande, igår avslutades dagen där ute och idag inleds den där. Bästa stället i det här huset just nu.

Gräsmattan börjar bli långhårig igen, jag lockas inte av att göra något åt den.....alls...nånsin...

Nyheterna idag rapporterar om oron ute i världen. Eskalerande våld i Afghanistan, det nedskjutna planet i Ukraina, bombning av vattenpumpar i Ghaza...det verkar aldrig ta slut. Jag hörde en elvaåring som häromdagen frågade om de inte bara kan sluta bråka med varandra....det borde kunna vara så enkelt.

Jag upplever att jag har svårt att ta till mig alla dessa katastrofer i den idylliska tillvaro jag befinner mig i nu, där jag sitter med frukosttallriken med mjölk, jordgubbar och flingor.....önskar att fler ute i vår värld får ha det så lugnt och skönt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar