onsdag 23 juli 2014

Igår åkte vi ut till härbret en sväng på kvällen. Jag skulle laga ett hål i väggen och under tiden bad jag sonen sopa bron. Plötsligt ropade han och undrade om det var getingar som surrade runt (han hade varken linser eller glasögon på sig). Och getingar var det, i dynlådan hade de byggt sig ett bo. Där har de haft det lugnt och skönt ett tag. Som tur var fanns en flaska insektsspray som jag gasade med runt lådan. Då blev det lugnare, jag ska ta en tur ut även idag för att kolla om det är någon fart eller om det räckte med en gasning. Hålet i väggen blev lagat det också, det gjorde vi inifrån så vi var utom räckhåll för getingarna. Det är så läskigt när de surrar runt i stor mängd.....huga.

Efter att ha vänt och vridit mig i nattens värme somnade jag till igen på morgonkvisten. Fast jag fick inte sova särskilt länge för grannens gräsklippare gick igång. Det är inte så lätt att somna om när den arbetar för den låter halvt döende och kämpar tappert. Med tanke på den något ojämna gången blev det ingen mer sömn. Så nu är det kaffe som gäller!

Det verkar bli en varm härlig dag igen i alla fall. Blir det för varmt ute kan jag alltid fly ner i källaren. Där är det svalt och skönt. Dessutom finns en ansenlig hög med ren tvätt som behöver tas om hand....var nu den kom från. Tycker precis att jag stod där nere och arbetade med samma syssla....snacka om evighetsmaskin. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar