måndag 14 juli 2014

På avstånd hörde jag plasket på vägbanan när bilarna körde förbi nere på 348:an. Det gjorde att jag tog mig en lång sovmorgon. Till slut tog jag mig ur sängen, drog igång kaffebryggaren och gick ut och hämtade tidningen. Då möttes jag av en fuktig värme som gjorde mig glad. Det gör ingenting att det regnar bara det är varmt, precis så var det. När jag väl låg i sängen igen med tidningen och kaffemuggen hörde jag hur himlens portar öppnade sig. Vilket ösregn.

Vädret är i alla fall på tvättens sida idag. I källaren finns mängder av ren tvätt som behöver vikas, strykas och plockas undan. Det passar en dag som denna. Fast å andra sidan passar det att slappa i soffan med en bok också....få se vad som vinner.....jag vet i alla fall vad jag skulle vilja göra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar