lördag 11 oktober 2014

En grådassig dag men skön ändå då jag passade på att fixa en del ute. Först planterades hallonplantorna helt enligt planen. Därefter tog jag mig en tur till graven där ljuslyktan kom på plats. Passade på att tända ett ljus som får lysa upp i mörkret också. 

Väl hemma passade jag på att prova vår nya dörrknackare....knackelibank på dörren...tur att sonen redan var vaken då....

Lunch tillsammans med sonen sen åkte jag ut i skogen och han satte sig med läxor. Jag letade olika lavar att ta in i klassrummet för att visa eleverna......i skogen ovanför skolan finns mest mossa så för att få lite variation plockade jag i förväg. Barriga kvistar följde också med hem så nu är det höst på bron. 

Lite bastubad på det, en god middag och film med sonen. Vad mer kan man begära av en lördag i mitten av oktober?



En kruka med känsla av höst på bron.
Knackelibank på dörren.....
Lyktan är på plats och ett ljus är tänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar