lördag 4 oktober 2014

Idag har jag faktiskt förvånat mig själv. Allt jag föresatte mig i morse att göra...det blev gjort...kors i taket....

Först hjälptes sonen och jag åt att röja upp här hemma. Därefter tog jag en promenad till mor och fikade kaffe, sedan en tur till härbret där vattnet stängdes av och vårt lilla sommarkrypin blev klart för vintern. Med i bilen tillbaka därifrån fanns en del granris som blev ett fint täcke till pappas grav. Nu är det bara lyktan som saknas där. 

Lite lunch smakade gott innan jag gick ut i den egna trädgården, frön samlades in, potatis togs upp, julgransfot sattes ner i marken (när man minst anar det kommer nämligen december och knackar på) och trädgårdsdekorationer togs in. Alla solcellslampor fick också komma in i mörkret igen. Lite matlagning på det så vill jag lova att fötter men framförallt mitt knä värkte något alldeles infernaliskt.

Då var det skönt att ta med middagen ner till tevesoffan och kolla film med sonen. Sedan blev det inte så mycket mer gjort den här dagen.....ja förutom alla maskiner som tvättats, hängts eller tumlats.....de glömde jag visst bort. 

En i sanning produktiv dag! Snacka om att jag kommer att kunna vila imorgon!



Många fina potatisar i allt från storlek bakpotatis till vanlig matpotatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar