lördag 6 december 2014

Och där...precis där tog energin slut. Men jag måste säga att den höll i sig riktigt länge. Den lust jag fick i morse till att baka och göra juliga saker höll i sig tillräckligt länge. Jag hann baka saffransmuffins, sätta upp pumlorna i mammas kök, fixa en bordsdekoration med ris och tulpaner, baka både dubbla munsbitar med ost i och en långpannepepparkaka med en god lingonfrosting. Tack och lov höll energin så pass länge att middagen kom på bordet också....men nu....noll och intet....

Därför blir det nu en slö och slapp kväll i soffan framför teven. Det har jag gjort mig förtjänt av....något mitt knä håller med om.....


Det närmar sig jul, lite granris och tulpanlökar ser fint ut i köket.
Idag har jag hjälpt mamma att sätta upp pumlorna i hennes köksfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar