lördag 31 januari 2015

Nu har jag varit vaken ungefär en timme och jag har precis lyckats öppna ögonen. Det kändes lite konstigt när det inte gick att somna om men för den skull var jag inte så pigg att jag orkade öppna ögonen. Istället låg jag kvar och njöt av min sköna säng och det faktum att jag inte behövde öppna ögonlocken det minsta.

Tänkte på nattens konstiga drömmar, där min jedimorgonrock var det enda klädesplagg jag ägde. Mystiska barnvagnar och bebisar som inte var bebisar utan hopsurrade badlakan. Konstiga shoppingcenter och luad ål......Man kan ju undra över vad som egentligen pågår i min hjärna. Nästan så att jag blir lite rädd.....

Något annat jag känner mig lite rädd inför är det faktum att idag måste bokhyllorna tömmas.....tänk så mycket skönare det skulle vara att ligga i soffan och läsa en bok medan elden sprakar....men om jag sätter igång snart så kan jag nog inta soffläge framåt eftermiddagen.....

Undrar hur sonen kommer att må idag gör jag också, han var riktigt risig igår kväll. Det är så sällan han är sjuk numera att jag har glömt hur det är att ha en sjukling i huset. Och med tanke på sjuklingen i källaren kommer jag precis på något annat jag hellre skulle göra än att tömma bokhyllor faktiskt....egna halstabletter.

Jag såg ett recept på nätet för ett tag sen. Det skulle ju passa alldeles utmärkt att göra nu när det finns ett behov av det i huset. Möjligtvis skulle de två gå att kombinera.....medan halstabletterna kokar kan jag börja tömma hyllorna.....det kanske skulle få igång mig.....möjligtvis.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar