fredag 24 juli 2015

Jag undrar om det är idag det kommer att ske? Hela sommaren har jag tänkt att jag ska ta tag i hyllorna i hobbyrummet någon grå och regnig dag men hittills har alla böcker lockat mer. Men kanske kan jag uppbåda en aning energi till detta idag, fast bara kanske. Det finns fortfarande böcker att läsa och filmer att titta på.....dessutom tänkte jag ju tvätta lite idag, då gör jag ju i alla fall något....

Faktum är att jag är lätt fascinerad över min förmåga att låta dagarna gå och plötsligt inse att all tid jag hade för alla sommarprojekt plötsligt är borta. Ett av projekten från förra sommaren är fortfarande kvar, att måla mina småhus som står ute i trädgården. Just nu känns det som att risken är överhängande att de kommer att förbli omålade även den här sommaren.

Ofta känner jag mig avundsjuk när jag ser alla projekt som andra orkar genomföra. Det byggs, målas och grävs. Fast det går ju faktiskt att vända på det...kanske är det de som fixar hela semestern som ska vara avundsjuk på mig och min förmåga att göra ingenting......den tolkningen väljer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar