söndag 24 januari 2016

Den viktigaste nyhetshändelsen just nu verkar vara snöstormen i USA. Det rapporteras om den först av allt i alla nyhetssändningar, långt upp på tidningarnas nyhetssajter kan man läsa om den. Visst, jag förstår att det är besvärligt när det kommer en massa snö i områden där det inte gör det i vanliga fall. Men trots det förvånas jag över att det är det som har störst nyhetsvärde just nu.

En annan händelse, som i alla fall jag tycker är rätt kul, är det faktum att alla fyra ABBA - medlemmar under ett antal sekunder stod på samma scen när Mamma Mia! The Party! hade premiär i onsdags. Då kunde de fotas, alla fyra tillsammans igen. Sist det hände var 1982....det tog ett tag. Fast jag kan inte låta bli att undra hur mycket de behövde mutas....

I dag är det i alla fall söndag. Jag har inte lika många planer på vad som ska göras idag som jag hade igår, så allt som blir gjort kommer att vara en bonus. Och det som inte blir gjort....ja det blir inte gjort helt enkelt.

Träna mitt knä på förmiddagen, köra sonen till träningen på eftermiddagen och äta middag hos mamma. Säkert ska jag koka mig en kaffekopp också och elda lite i braskaminen....och så blev listan full.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar