lördag 30 april 2016

Denna soliga Valborgsmässoafton tillbringade jag långa stunder i en skön stol utomhus med en bok framför näsan. Alltså har det blivit dags för ett boktips igen.

Jag läste Lars Wilderängs bok Stjärnklart! En dystopi om vad som händer i vårt land när allt som på något sätt har elektronik i sig slutar att fungera.

En mörk höst övergår i kall stjärnklar vinter. Människor förvandlas, det goda blir ont. Affärer töms på mat, inga transportmedel fungerar längre, mediciner tar slut, envisa förkylningar som vägrar ge med sig och plötsligt har allt förändrats.

Det är en oerhört spännande bok, en riktig bladvändare. Boken visar hur oerhört sårbara vi och det samhälle vi byggt upp är.
När jag gick runt här hemma kom jag på mig själv med att titta en gång extra på alla elprylar...var de inte lite väl dammiga kanske och luktade det inte bränt....

Tyvärr har jag inte nästa del i serien hemma....missflyt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar