fredag 19 januari 2018

Imorgon har det gått en vecka sedan lampan ramlade ner på min tå. Det har varit en vecka fullproppad med studier. Tre dagars intensivt pluggande tillsammans med kollegor som också läser på rektorsprogrammet. Sedan kom torsdagen, med skarpt läge. Då var det tenta. Hela dagen ägnades åt lagar och paragrafer och till slut återstod bara att klicka på spara-knappen och så var tentan inskickad. Jag hade nått det läge där jag började tvivla på att jag tänkt rätt och skulle börja ändra....då fanns inget annat att göra än att anse mig vara klar. Idag har jag försökt att hinna med mycket som släpat efter på grund av allt plugg, förutom ett fortsatt pluggande förstås. På tisdag ska nämligen nya uppgifter vara färdigställda och inskickade.

När jag nu tittar på min tå tänker jag att den borde ha börjat bli mindre efter snart en vecka, men det är precis som om allt jag försökt ta till mig i kunskap under veckan hamnat i tån, den är större än någonsin och fortfarande obehagligt smärtsam. Det har förmodligen inte varit så bra att arbeta under veckan, jag hade nog behövt ligga med foten högt i viloläge så mycket som möjligt. Det blev nog inte bättre heller förstås när jag på onsdag morgon råkade tappa en plåtlucka på den redan onda tån....

På nåt sätt gjorde den ännu mer ont när jag tittade ut på altanen och såg all snön, en kort stund funderade jag på att tränga ner foten i sonens powerboots och börja skotta själv men med tanke på hur tån ser ut efter att ha gått i en sandal under veckan insåg jag att det inte var en särskilt bra idé. Men ett samtal senare så tog det inte lång stund innan två räddare dök upp och skottade av altan, garagetak och kvist. De delar som var mest kritiska. På växthuset ligger det inte lika mycket snö så det kan vänta ett tag och själva hustaket är det ingen panik med alls.

Nu när helgen är har ska jag i alla fall vila så mycket jag bara kan...upp med tån i högläge och kolla på teven och kanske läsa lite skoljuridik....laga middag tänker jag också strunta i...eller inte stunta i....jag tänker bara värma middagen....det blir nämligen pommes och hemgjorda nuggets som finns i frysen. Lagom avancerat en fredag i januari!

Mycket snö....


Vips var det skottat!

Ond tå....

En normal tå och en svullen hobbittå....fast utan allt hår....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar