lördag 3 februari 2018

En vecka sen sist och vilken vecka det har varit. Det som överskuggat allt annat är den snömängd som vädergudarna valt att släppa ner över oss. Snö som fått till följd att bussar och tåg ställts in, människor varit insnöade och inte kunnat ta sig till jobbet. Några skolor och förskolor fick därför stänga sin verksamhet då det helt enkelt inte fanns tillräckligt många vuxna på plats. Just idag är molntäcket lite tunnare men nog snöar det ändå. Inte så intensivt, flingorna singlar ner mot marken i maklig takt. Men de är där, snöflingorna.....

Fast för mig har veckan till största delen bestått av juridikpluggande i Skellefteå, på Medlefors folkhögskola. En vecka med fantastisk god mat och intensiva studier. Härlig samvaro har den också bjudit på men nog var det skönt att i slutet av veckan få krypa ner i sin egen säng och vakna hemma. Även om mitt frukostläge vid den öppna spisen under veckan gett mig en härlig start varje dag. 

Nu laddar jag för en intensiv jobbardag på måndag innan jag förhoppningsvis får ta bort skrotet i knäet på tisdag. Jag hoppas innerligt att det inte blir inställt av någon anledning, men skulle det råka hända är jag ändå närmare operation nu än jag var tidigare i höstas. Till slut kommer det att hända!


Tittar man på växthuset ser det inte ut att ha snöat så mycket....

...men det har det....detta ser jag när jag tittar ut genom dörren på den nedre sidan av huset. 

Lugn frukoststund i Medlefors. 

Det blev middag på Pinchos en av kvällarna. 

...och godis....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar