lördag 10 mars 2018

Jag tror faktiskt att hon lyssnade, Gumman Tö. En stund efter att jag postat mitt inlägg i morse slutade snöflingorna singla mot marken och solen bröt igenom molnen. Den glittrade och glimmade i snön och har under dagen jobbat hårt för att locka ut alla innesittare i vårvintern. 

När jag klev ut på bron för att ta min vanliga lördagspromenad blev jag välkomnad av en mängd fåglar som kvittrade och sjöng. Faktum är att de satt i buskar och träd längs hela promenadvägen och sjöng....det var nästan så att jag ville brista ut i sång själv....

En underbar dag, det tycker till och med en vinterskeptiker som jag. Framför garageporten har snön smält undan lite grann så asfalten tittar fram men till dess att jag kan sitta framför vardagsrumsfönstret och njuta dröjer det nog längre. Mängden snö där är inte att leka med, men tids nog försvinner nog den också. 

Ja, jag vet att de hotar med mer snö nästa vecka....men just nu njuter jag av varenda liten droppe som trillar från tak och hängrännor. 






Det finns hopp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar