fredag 11 maj 2018

Visst är det väl lyckosamt att det under den här helgen när det finns möjlighet för rätt många att vara lediga så skiner solen och vädret är underbart. När jag kommer ut i växthuset på morgonen för att öppna dörrarna slår sommardofterna emot mig. Doften av jord, växter och såpa.

Inte bara dofterna påminner om att det är vår på väg mot sommar. Fåglarna kvittrar extra glatt, motorcyklarna svänger in på macken för att fylla tankarna, barnen cyklar förbi i flygande fart så gruset yr. Igår hörde jag till och med den första gräsklipparen, själv plockade jag sten och krattade grus i slänten mot vägen så hela jag blev gråvit. En och annan motorsåg hörs, just idag utanför mitt hus då döda träd och risiga buskar tas bort.

I onsdags kväll målade jag mina nya och nygamla myggdörrar, nu ska väl inga myggor kunna smita in i huset. I alla fall inte balkongvägen.

Mitt eget lilla paradis.

Nykrattat!

Målning pågår.

Idag kom dörren på plats.

Här gallras det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar