lördag 26 januari 2019

På facebook kan man se minnen från tidigare år varje dag. Inlägg som postats just det datum det är idag. Jag tycker att det är roligt att se tillbaka men nu börjar jag tröttna lite faktiskt, det är ju ingen större variation. Att folk överhuvudtaget orkat läsa mina inlägg från tidigare år är en gåta då det framförallt är två sorters inlägg som dominerar, med ett wild card som trea.

1. Ohotad på första platsen ligger inlägg om ju jutsu....hur sonen skjutsats till träning, uppvisning, träning, träning, tävling, träning i en evig loop. Roliga år, bitvis väldigt intensiva, men roliga. Kanske inte så skoj för alla andra att ta del av hela tiden bara....

2. Som nummer två ligger inlägg om mitt knä. Under december och januari dominerar inlägg om kliande gips, skavande gips, byte av gips, färgglatt gips, gips med fotbollar och besök på ortopeden. Inte så konstigt förstås med tanke på frakturerna 2009, 2011 och 2011....alla under sen höst och vinter. Kan ju inte heller ha varit särskilt kul att läsa om....fast jag måste säga att jag oftast lyckades hålla en positiv ton även om det var trist och en aning besvärligt med helgipsat ben.

3. Här kommer inlägg andra publicerat på min tidslinje, roliga bilder och filmer med Star Wars tema. Inser att det är väldigt många som känner till mitt intresse för rymdsagan och har delat inlägg med mig. Därför fick det bli ett wild card, det är många fler som känner till min fascination än jag tycks komma ihåg.

Jag inser ju att det kommer att ändras, de här senaste två åren har ju inte ju jutsun något utrymme i mitt vardagsliv på samma sätt som förut, förutom som facebookminnen då.

Mitt knä kommer förhoppningsvis att hålla hädanefter (peppar, peppar) men med tanke på att det heter tredje gången gillt så räcker det nu. Nu kommer jag förhoppningsvis bara att bjuda på lite träningsgnäll när det gäller knäet.

Vänner som bjuder på inlägg om Star Wars kommer förhoppningsvis inte att ta slut, kanske kommer det så småningom att bli en ny etta på min minneslista. Det skulle vara trevligt tycker i alla fall jag.

Hur som helst, var tacksamma att jag inte delar alla mina gamla minnen...då skulle ert facebookflöde svämma över av liknande inlägg varje dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar