måndag 22 april 2019

Runt fyra varje morgon har jag väckts av ett kvittrande utan dess like, småfåglarna har hållit konsert utanför mitt sovrumsfönster. Kviddevitt och truddelutt. Precis när jag har vant mig vid sången och är på väg att somna om har det blivit tvärtyst. Så tyst att det blev konstigt och jag vaknade till igen. Förmodligen tyckte fåglarna att det var dags att flyga iväg och sjunga för någon annan. Men att de skulle ha övergett mig tror jag inte, de kommer ju tillbaka troget varje morgon!

Förutom att lyssna till fågelsång har jag precis som många andra njutit denna påskhelg, av vädret och att vara ledig. Bäst av allt, jag har både slöat och varit lite nyttig. Bästa kombinationen man kan tänka sig. Altanen är redo för sommaren, bara bubbelbadet som saknas. Sonens dunjacka är tvättad, mer müsli tillverkad, tvättamöban har fått sig en match men framförallt har jag hunnit läsa böcker och sett lite serier på teven. En kanonhelg helt enkelt!

Müsli på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar