söndag 12 maj 2019

Det blev en lång helg, det känns som om den hade några fler timmar än i vanliga fall. i och för sig kan det bero på att jag har gjort lite allt möjligt förutom att gå den vanliga tvättstugematchen mot amöban.

Jag har tagit en och annan promenad, läst en bok, klippt buskar och hallonris, roat mig med vänner på lokal och dansat så att det blev ett rejält träningspass. Idag har jag slöat en del, passade ganska bra med tanke på vädret. Riktigt kura i soffan väder.

Söndagen avslutades dessutom på ett mycket bra sätt. En fjärde säsong av Lucifer har släppts på Netflix, bättre avslutning på helgen än några streamade avsnitt gick knappast att få. Problemet just nu är att förklara för mig själv att jag inte behöver sträckkolla resten av avsnitten ikväll och natten som kommer.

Ena halvan av mig är rätt tjurig för den förstår inte att det är bra att ha fler avsnitt att se framemot. Att man inte nödvändigtvis måste se allt på en gång även om hela mitt sinne fullkomligt skriker efter mer....men jag ska vara ståndaktig....i alla fall till imorgon kväll. Den förstår inte heller att det är dumt att börja veckan med en sömnskuld. Fast jag skulle ju kunna se bara ett avsnitt till, det skulle jag....

Melon och gurka, mellanmål med smak av sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar