tisdag 2 juli 2019


Det här med morgnar är ett eget kapitel. De följer inga mönster överhuvudtaget...eller så är det just det de gör....eller jag vet inte, känner mig mest förvirrad just nu. 

Min dag brukar börja runt klockan sex när klockradion väcker mig och sedan åker jag hemifrån strax före klockan sju. Ungefär en timme tar alltså mina morgonrutiner. 

Men allt som oftast händer det att jag vaknar en ganska lång stund innan klockradion börjar spela. Då kliver jag upp, startar kaffebryggaren, sedan lägger jag mig i sängen och läser morgontidningen på plattan, precis som de dagar jag vaknar när musiken börjar spela. Så småningom inser jag att det är dags att äta min yoghurt, ta på lite kläder, borsta några tänder och åka mot jobbet. 

Men det är här det brukar bli konstigt. De dagar jag har en timme på mig flyter allt på precis som det ska. Annat är det de dagar när jag vaknar i alla fall en halvtimme tidigare, om inte mer. Då är jag ändå inte klar förrän strax innan sju ändå, trots att jag haft längre tid på mig. 

Jag förstår inte hur det kan bli så....mina morgonrutiner som tar knappt en timme borde ju fortfarande ta knappt en timme fast jag börjar dagen tidigare. Jag undrar om jag kan skylla det på mucklorna? Eller så är det nån slags tidstjuv i farten....fast bara när jag tycker mig ha gott om tid. 

Ett vardags- och morgonmysterium helt enkelt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar