söndag 14 juli 2019

En semestervecka är till ända och jag har hunnit med både det ena och det andra. Lite fix, i härbret, i trädgården och i tvättstugan. Men mest har jag slappat i hängmattan, i en lämplig soffa eller under parasollet med en bok i handen. Sköna semesterdagar.

Det enda som stört mig är att traktens alla skator bestämt sig för att ha party här utanför medan jag fortfarande tycker att det är natt. Alla barnen, mostrar, fastrar, mammor, pappor och andra släktingar samlas runt vårt hus. Det tjattrar och lever om, ungarna har dessutom ett skrikande läte som skär genom märg och ben. Då är det svårt att sova.

Natten som gick tog jag ett snack med dem, jag berättade att det nog är säkrast för dem att flytta någon annanstans om de inte visar hänsyn och är lite tysta....vi får se natten som kommer om de lyssnade eller om de visar sig vara den våghalsiga sorten.

Visst skator är vackra, en och en, på bild, inte hela släkten samlad på min gräsmatta eller altan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar