söndag 26 april 2020

Söndag återigen, veckorna går fortfarande snabbt om än vissa dagar känns som att de aldrig kommer att ta slut. Låter konstigt kanske men konstigt är det nya vanliga.

Igår laddade jag upp för att ta mig an allt grus som snöröjningen lämnat på gräsmattan. Ansenliga mängder att kratta upp väntade, trodde jag. Väl på plats med krattan i hand kunde jag inte riktigt tro mina ögon...allt grus på min tomt var borta. Det visade sig att min granne redan fixat bort gruset. Känslan som fyllde mig då går inte att beskriva, vårens tråkigaste uppgift var redan gjord! Så underbart!

Okej, riktigt allt grus är inte borta, det är ett litet område kvar och det är bredvid garaget, det tar jag hand om en annan dag och kommer att vara gjort i en grisblink.

Att jag slapp kratta gav mig energi att såpabehandla altanen istället. Det betyder att nästa lediga, varma dag är den redo att ta emot utemöblerna!

Längtar efter lite mer värme, men med tanke på att det fortfarande är tidig vår är jag glad för alla dagar som det inte snöar. Igår lyste i alla fall solen under min promenad, det gav en skön känsla och lovade mer...snart blir det andra tider och då kommer min altan att vara redo. Själv behöver jag inga förberedelser för att vara redo, det råder det ingen tvekan om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar